The decision to innovate; Literature and propositions

18 augustus 2006

This study investigate what makes individuals (entrepreneurs, employees in organisations) decide to proceed with innovative ideas. This is an important topic as practitioners in organisations (managers, entrepreneurs) and policy makers face the challenge of realising continuous innovation. Three main arguments are proposed to be directly associated with the decision to innovate: perceived pay-off, situation control and intrinsic motivation. The three main arguments provide a basis for a cumulative, three-componential theory of an individuals decision to proceed with innovative ideas.
Leave this field empty

Auteur(s): dr. J.P.J. de Jong

Contact

Via onderstaande gegevens kunt u contact met ons opnemen. Als u op de hoogte wilt blijven van interessant nieuws, kunt u ons ook volgen op twitter en/of onze LinkedIn-pagina. Daarnaast hebben wij een grote bron van informatie over werk van Panteia op onze nieuws-pagina.

Postadres:
Postbus 7001
2701 AA Zoetermeer

tel: +31 (0)79 322 20 00
fax: +31 (0)79 322 21 01

e-mail: info@panteia.nl

Bezoekadres:
Bredewater 26
2715 CA Zoetermeer