Jonge bedrijven zonder personeel

18 juli 2003

Acht op de tien bedrijven die aan het eind van de jaren negentig zijn gestart, hadden eind 2002 geen werknemers in dienst. Concluderen dat de meeste startende ondernemers hun bedrijf alleen runnen is echter bezijden de waarheid. Familieleden, in de eerste plaats de levenspartner van de ondernemer, werken vaak mee. De minirapportage 'Meewerkende familieleden in jonge bedrijven' gaat in op de vraag in hoeverre er bij deze bedrijven sprake is van meewerkende levenspartners en andere familieleden van de ondernemer. Aansluitend wordt geschetst welke activiteiten meewerkende familieleden in het bedrijf verrichten.

Meer informatie vindt u in de EIM-publicatie 'Meewerkende familieleden in jonge bedrijven'. Deze publicatie kunt u kosteloos downloaden.

Meewerkende familieleden in jonge bedrijven

17 juli 2003

Nieuwe ondernemers runnen hun bedrijf veelal niet alleen, hoewel er bij acht op de tien bedrijven die aan het eind van de jaren negentig gestart zijn eind 2002 geen werknemers in dienst waren. Vaak werken familieleden mee, in de eerste plaats de levenspartner van de ondernemer. Deze rapportage gaat in op de vraag in hoeverre er bij jonge bedrijven sprake is van meewerkende levenspartners en andere familieleden van de ondernemer. Vervolgens wordt geschetst welke activiteiten meewerkende familieleden in het bedrijf verrichten.

Auteur(s): drs. A. Bruins